MBA Stratejik Yönetim ve Planlama dersinde büyük firmaların vizyon ve misyon için adet yerini bulsun kabilinden "karaladıkları" ifadeleri görünce anladım ki bizde vizyon ve misyon göre şirketler kendileri konumlandırmıyor. Aksine şirket bir yere gelmiş veya geliyor ve bulunduğu konumdaki özelliklerine göre vizyon misyon 'uyduruluyor' :)
Birde bu vizyon ve misyon için danışmanlık firmalarına ücret ödeniyor. Bunun adına para verip kendi kendimizi kandırarak mutlu olmak diyebilirim.
Bugünden tezi yok şirketimiz için doğru ve tutarlı bir vizyon ve misyon belirlemek için kolları sıvıyorum.
Yr. Doç Dr. Ayla Esen ders notlarına göre kısaca vizyon ve misyon nasıl olmalıdır?
Vizyon: Bir organizasyonun gelecekte olabileceği ve olmak istediği konum. Kişilerin veya kurumların, kendilerinin veya işletmelerin gelecekte olmasını arzu ettikleri durumun ifadesidir.
Liderlerin gücünün kaynağı olan vizyon;
İyi ifade edilmiş bir vizyon:
Misyon için cevaplanması gereken sorular:
Birde bu vizyon ve misyon için danışmanlık firmalarına ücret ödeniyor. Bunun adına para verip kendi kendimizi kandırarak mutlu olmak diyebilirim.
Bugünden tezi yok şirketimiz için doğru ve tutarlı bir vizyon ve misyon belirlemek için kolları sıvıyorum.
Yr. Doç Dr. Ayla Esen ders notlarına göre kısaca vizyon ve misyon nasıl olmalıdır?
Vizyon: Bir organizasyonun gelecekte olabileceği ve olmak istediği konum. Kişilerin veya kurumların, kendilerinin veya işletmelerin gelecekte olmasını arzu ettikleri durumun ifadesidir.
Liderlerin gücünün kaynağı olan vizyon;
- Kurum açısından iddia
- Çalışanlar açısından hedefe ulaşma yolunu gösteren geleceğe yolculuğun haritası
- İlgili paydaşlar için de gelecekle ilgili verilmiş sözdür.
İyi ifade edilmiş bir vizyon:
- Kısa ve akılda kalıcıdır
- İlham vericidir
- Gelecek için çalışanlara rehberdir.
- Hedeflenen amaçlara ulaşmak için nasıl bir hareket etmek gerektiği konusunda yol gösterir
- Gelecekteki başarıları ve ideal olanı tanımlar
- İyi bir misyon ifadesi, organizasyonun amacını, müşterilerini, ürün ve hizmetlerini, pazarlarını, felsefesini ve temel teknolojileri tanımlar.
- Müşterilere sunulan temel değerleri içermelidir.
Misyon için cevaplanması gereken sorular:
- NE yapmamız gerekiyor/bekleniyor?
- Bunları KİM için yapıyoruz?
- Hangi yöntem, yaklaşım ve değerler ile NASIL üretiyoruz?
- Nasıl çalışıyoruz?
- Bunları NEDEN yapıyoruz? Neden varız?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder