1 Haziran 2013 Cumartesi

Okuma notları: "Yöneticinin el kitabı"


Cem Kozlu'nun Liderin takım çantası kitabından sonra elime aldığım bir kitap. Açıkcası kitap o kadar özgün ve kaliteli ki, keşke şirketi ilk kurduğumda okumuş olsaydım diye hayıflanmadan edemedim.  Fakat şunu da biliyorum ki bilginin en değerli olduğu zaman hayatta karşılaştığımız bir sorunu adreslediği zamandır. Tecrübeye  dönüştürmediğiniz bilgiye genel kültür denir. Genel kültürün de herhangi bir soruna çare olduğu görülmemiştir. Olsa olsa sohbetlere garnitür olur.

Öncelikle kitabın künyesi:

Kitap adı: Yöneticinin El Kitabı, Harvard Bussiness Essentials
Yayınevi:İş Bankası Kültür Yayınları
ISBN:9786053607076
Tercüme:Ümit Şensoy

 Kitabın iç kapağında "bir yöneticinin kazanmak zorunda olduğu 13 beceri" alt başlığı var. Kitabın ingilizcesi: "Manager's Toolkit The 13 skills managers need to succeed"

Kitabın ana başlıkları:

  1.  İnsanların önüne peşinden gidecekleri amaçlar koymak. 
  2.  En iyi elemanları işe almak 
  3.  En iyileri elde tutmak
  4. Güvenle görev dağıtımı
  5. Zaman Yönetimi 
  6. Ekipleri yönetmek
  7. Değerlendirme ve koçluk 
  8. Sorunlu çalışanlara yaklaşım.
  9. Krizlerle başa çıkmak  
  10. Kişisel kariyer geliştirme(Hem kendiniz hem de diğerleri için)
  11. Lider olmak
  12. Strateji
  13. Ana bölüm: Finansal araçları kullanmada ustalaşmak:
    1. Bütçeleme
    2. Mali Tabloları anlamak
    3. Net bugünkü değer ve iç verim oranı
    4. Başa baş noktası analizi ve faaliyet kaldıracı

İlk olarak 2. bölümden başlamak istiyorum.

2. Bölüm: En iyi elemanları işe almak


"Yönettiğiniz birimin karakterin ve etkinliğini işe aldığınız elemanlar belirler. Bir grup C düzeyi eleman alırsanız, C düzeyinde bir şirketiniz olur. Onlara koçluk etseniz ve pahalı eğitim programlarından geçirseniz bile, biriminizin çapını pek yükseltemezsiniz. Buna karşılık A ve B düzeyi elemanlar alırsanız, güçlü bir takımın bel kemiğini meydana getirebilirsiniz."


"Pek çok durumda doğru tavra sahip olan ve ilgili adaylar, daha eğitimli, beceriler, hatta işle ilgili deneyimi fazla olan diğerlerinin çoğundan çok daha uygun olabilir.
Southwest Airlines kurucusu ve eski CEO'su Herb Kelleher'in dediği gibi:"Eğer tavrınız olumlu değilse, ne kadar beceri sahibi olsanız da, sizi istemeyiz. Eğitimli insanların beceri düzeyini değiştirebilirsiniz. Ama tavrını değiştiremeyiz.""


"Doğru bir sonuç almak için zaman harcamaktan kaçınmayın. Evet, yeni elemanın haftaya iş başı yapmasını istiyorsunuz, biliyorum ama, alınacak yanlış bir adamdan kurtulmanın maliyeti doğru kişiyi bulmak için harcayacağınız zamanın maliyetinden çok daha yüksek olacaktır."



"Çalışanlarınızın vereceği referanslar aday havuzunuzu genişletmenin diğer gözde yöntemlerinden biridir; bir çok şirket salık verdiği kişiler işe alınan çalışanlarına "ödül" dağıtarak bu uygulamayı özendiriyor. Genelde bu uygulama diğer yöntemlerden daha ucuz mal olduğu gibi çoğunlukla daha tatmin edici yeni eleman alımlarıyla sonuçlanır, çünkü mevcut çalışanların vasıfsız ya da kötü çıkacak bir çalışan önerme olasılığı düşüktür."


"Unutmayın ki, bir insanın geçmişteki iş performansı gelecekteki performansının en güvenilir göstergesidir."


"Özgeçmişleri gözden geçirirken zayıflık belirtilerini haber veren uyarı işaretlerine karşı dikkatli olun:


  • Başvuran kişinin uzun uzadıya gördüğü eğitimden söz etmesi(muhtemelen iş deneyimi fazla değildir)
  • Çalışma dönemleri arasındaki boşluklar(bu arada ne yapıyordu acaba?)
  • Özellikle ekibe katıldıktan sonra bir kaç yılı geçmeyen kısa çalışma süreleri
  • İş hayatında mantıksal bir ilerleme görülmemesi
  • Çok fazla kişisel bilgi(muhtemelen iş deneyimi azdır)
  • Sonuç ve başarılardan pek söz etmeden yalnız iş ve konum tanımları sıralanması"






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder