10 Nisan 2013 Çarşamba

Mezuniyeti 1 yıl olmadan 3 iş değiştirenler

Kariyer günleri kapsamında bir  kaç üniversitede öğrencilere okul devam ediyorken bir şeyler öğrenmenin ne kadar önemli olduğunu anlatmaya çalışıyorum.

Değindiğim diğer bir konuda yeni mezun arkadaşların çok sık iş değiştirmesi. Sürekli uyardım ve uyarmaya devam ediyorum. Eğer çok sık iş değiştirirseniz bir süre sonra bu çalışan bir yerde bir yıldan fazla çalışmamış bizim burada da uzun vadeli çalışmaz diye sizi işe almazlar dedim.

Ama görüyorum ki firmalar 6 ayda iki iş değiştirmiş elemanı bile alabiliyorlar.

Kanaatimce bunun üç sebebi var:

1. Piyasada ciddi bir insan kaynağına ihtiyaç var. Bu yüzden firmalar geçmişine bakmadan çalışanları işe almak zorunda kalıyor.
2.Firma  o elemanı kısa vadeli alıp gönderecek veya gitmesini isteyecek.
3. Firmanın insan kaynakları mevzunun ciddiyetinden bihaber.


Öğrencilerin sürekli iş değiştirmesini gençliklerine veriyorum da bu kadar çok dolaşan gençleri işe alan firmaları anlamak oldukça zor.


Sürekli iş değiştiren bu kişiler bir süre sonra CV'deki firmaların bazıları silmeye başlıyor. Sildikleri tarih aralıklarını da önceki ve sonraki firmalara dağıtıyorlar :)

Tabii artık  bu da yemiyor. Sosyal ağlar üzerinden insanlar işe alacakları kişileri tanıyan arkadaşları ile irtibata geçerek o kişi hakkında her türlü bilgiye sahip olabiliyor.

Gençlere tavsiyem: İşe gireceğiniz firmayı ve yapacağınız işi iyi araştırın. Eğer tam istediğiniz gibi değilse biraz daha bekleyin. Eğer bekleyecek durumda değilseniz girdiğiniz yerde en az 1-2 yıl çalışın. İşe girdim ama iş bana göre değilmiş gibi bir bahaneniz varsa bunun sebebi ve sorumlusu sizsiniz. Çünkü mezun olmuşunuz ama hangi alanda çalışacağınız hakkında en ufak bilginiz yok. Ama bir an öncede paraya ihtiyacınız olduğu için ilk "mantıklı" gelen işe giriyorsunuz.

Sektör çok küçük. Adınız yerinde durmayan çalışana çıkarsa yeni iş bulmalarda çok zorlanabilirsiniz.

Peki yeni mezunlar hiç mi iş değiştiremez? Aşağıdaki şartlardan bazıları varsa elbette iş değiştirilebilir:
  • Maaşınız çok geç ödeniyor ve hiç ödenmiyorsa
  • 9-6 mesai denmişken hafta sonu da dahil aylarca gece geç saatlere kadar çalışıyorsanız.
  • Maddi/Manevi Şiddet uygulanıyorsa
  • Şirketiniz battı veya batmak üzere ise
  • Çalıştığınız bölüm kapanacak veya bölümdeki çalışan sayısı azaltılacaksa. 
  • Sizi işe başladığınız pozisyondan alıp hiç alakanız olmadığı bir pozisyona verdilerse.

Fakat gördüğüm kadarıyla iş değiştirmelerin çoğu daha çok maaş,daha az iş yapma(diğer bir tabirle yatış,arazi olma) amacıyla yapılıyor.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder