6 Mart 2014 Perşembe

Yönetim 2.0: İnsanlara ihtiyaç duydukları şeyi verin

HBR Yönetim 2.0 kitabından okumaya ve paylaşmaya devam ediyoruz.

"Geleneksel liderler çalışan-patron ilişkisini bir alışveriş olarak görürler: emek karşılığında para. Dönüşümsel liderler çalışanların bundan çok daha fazlasını istediğini bilir ve anlarlar. İşte size, çalışanlarınızın başarılı olmak için ihtiyaç duydukları dört şey:

"İnsanlara ihtiyaç duydukları şeyi verin
  • Sevgi. Bu, kulağa basit bir şey gibi gelebilir ama sevgi, sadece o kişinin iyiliğine odaklanan endişe anlamına gelir. Çalışanlarınıza onlara ve geleceklerine önem verdiğinizi gösterin.
  • Büyüme. Kimse bulunduğu yerde sonsuza kadar aynen kalmak istemez. Çalışanlarınızın büyümesine ve açılmasına izin veren bir kültür yaratın.
  • Katkı. Kendilerini gerçekleştirdiklerini hissetmeleri için çalışanların bütüne katkı sağladıklarını bilmeleri şarttır. Onların yaptığı işin kuruluş için önemli olduğunu gösteren örnekleri öne çıkarın.
  • Anlam. İnsanlar işlerinde anlam ararlar. Çalışanlarınızın hepsinin daha büyük bir amaca bağlı olduğunu gösteren bir vizyon paylaşın."

Yönetim 2.0: Kötü Patronların Eğiliminden Kaçının

HBR yayınlarından çıkan Yönetim 2.0 kitabı sürekli çantamda taşıdığım bir kitap. Fırsat buldukça açar rasgele bir bölümü okurum. İşte en son okuduğum kısım:

"Patron olmak zordur,özellikle de sizi yönettiğiniz insanlardan ayıran doğal eğilimlere karşı koymanız gerekiyorsa. Bu eğilimlerin farkında olmak onlardan kaçınmanıza yardımcı olabilir. İşte size dikkat etmeniz gereken ilk üçlü:

  • Kendi Kendini kandırma. Bu eğilime sadece patronlar sahip değildir; insanların çoğunluğu becerilerini gerçekte olduğundan daha yüksek tahmin eder. Kibirli olabileceğinizin farkında olun ve size gerçek becerilerinizi gösteren girdileri ve değerlendirmeleri almanın yollarını bulun.

  • Düşüncesizlik. İktidar pozisyonlarında olanlar, altlarında olan insanlar tarafından dikkatlice izlenirler. Fakat bu dikkat seviyesi genellikle karşılıklıdır. Bir gün patron olduğunuzda astlarınızı merak etmeyi ve onlarla meşgul olmayı unutmayın.
  • Yalıtım. Hiç kimse patrona kötü haber vermek istemez, dolayısıyla patron genellikle hikayenin tümünü bilmez. Habercinin vurulmadığı ve önemli enformasyonu öne çıkardığı için alkışlandığı bir kültür yaratın."